سلامت

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس

کالری شمار گوشت مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد.

همان‏ طور که می ‏دانید بدن ما انسان ‏ها از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید آمینه. ما اسید آمینه ‏های لازم برای ساخت پروتئین‏ های بد‏ن‏ مان را از منابع حیوانی و گیاهی آن دریافت می‏ کنیم و با آنها، پروتئین‏ مورد نیاز بدن ‏مان را بازسازی می ‏کنیم.

 

افرادی که می ‏خواهند که مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند. لخم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ می‏ باشد که در مقایسه با ران، چربی اش نصف است.

کالری شمار گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. با این حال پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کرد.

 

مطالعات نشان می ‏دهد که سالمندان، به مقدار کافی پروتئین مصرف نمی کنند. پروتئین برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان در سالمندان حائز اهمیت است. البته دقت داشته باشید که دریافت رژیم های پُرپروتئین نیز پوکی استخوان را تشدید می کند کالری شمار گوشت مرغ . بنابراین باید در حد متعادل غذاهای پروتئینی خورد.

 

کالری شمار گوشت مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 (نیاسین)است که یک ویتامین ضد سرطان می ‏باشد. DNA به ویتامین B3 نیاز دارد و کمبود نیاسین به اندازه ‏ی کمبود سایر ویتامین‏های گروه B در ارتباط مستقیم با بیماری های ژنتیکی می ‏باشد.

مصرف 120 گرم گوشت مرغ حدود 72 درصد نیاز بدن به این ویتامین را برآورده می ‏سازد.

کالری شمار گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم می‏ باشد. سلنیوم برای سلامتی انسان یک اهمیت ویژه و اساسی دارد. سلنیوم یکی از اجزای بسیار مهم واکنش‏های متابولیکی در بدن می‏ باشد که عبارتند از متابولیسم هورمون ‏های تیروئیدی ، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی. مطالعات گوناگون نشان داده است که بین بروز سرطان ‏ها و دریافت سلنیوم یک ارتباط مهم وجود دارد. سلنیوم مانع سرطان می ‏شود.

مصرف 120 گرم گوشت مرغ 40 درصد نیاز روزانه ی بدن به سلنیوم کالری شمار گوشت مرغ  را بر طرف می ‏سازد.

 

در مطالعات معتبری که در مجلات مختلف پزشکی به چاپ رسیده است، آمده است که دریافت منظم غذاهای غنی از ویتامین B3 (نیاسین) مانند کالری شمار گوشت مرغ ، از بروز بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‏های شناختی مرتبط با افزایش سن جلوگیری به عمل می‏ آورد، طوری که افرادی که نیاسین بیشتری از غذای ‏شان دریافت می ‏کردند (22 میلی گرم در روز) در مقایسه با افرادی که نیاسین کمتری (13 میلی در روز) دریافت می ‏کردند حدود 70 درصد احتمال ابتلا و یا پیشرفت بیماری آلزایمر در آنان کمتر بود.

 

مرغ فقط منبع غنی از ویتامین B3 نیست، بلکه منبع خوبی از ویتامین B6 نیز می‏ باشد. این ترکیب خوب ویتامینی B ، مرغ را به عنوان یک غذای مفید برای تامین انرژی سوخت و ساز (متابولیسم) بدن معرفی می‏ کند، زیرا این دو ویتامین ‏در واکنش های سوخت و ساز بدن نقش دارند. کالری شمار گوشت مرغ این ویتامین‏های گروه B برای تولید انرژی مهم هستند.

علاوه بر عملکرد نیاسین در DNA، این ویتامین برای تبدیل پروتئین‏ ها، چربی‏ ها و کربوهیدرات‏ های بدن به انرژی، ضروری و لازم می‏ باشد.

نیاسین به کنترل قند خون کمک می ‏کند و فعالیت هورمون انسولین را تنظیم می ‏کند.

ویتامین B6 برای تجزیه و ترکیب کربوهیدرات‏های بدن (قند و نشاسته) ضروری می ‏باشد، مخصوصاً برای تجزیه گلیکوژن (فرم ذخیره ای قندها در سلول‏ های ماهیچه ‏ای و کبد).

120 گرم کالری شمار گوشت مرغ حدود 32 درصد از نیاز ما به ویتامین B6 را برطرف می ‏سازد.

 

B6 علاوه بر شرکت  کالری شمار گوشت مرغ در متابولیسم انرژی که در قسمت بالا توضیح داده شد، در ساخت مولکول ‏های فعال زیادی نیز نقش دارد. وقتی سطح B6 سلول‏ ها کافی نباشد، توانایی گروه‏ های متیل نیز کاهش می‏ یابد. یکی از نتایج فقدان گروه متیل این است که مولکول ‏هایی که باید به طور طبیعی به مولکول ‏های دیگری تبدیل شوند، نه تنها تغییر نمی ‏کنند، بلکه روی هم انباشته می‏ شوند. یکی از این مولکول‏ها هموسیستئین است که اگر سطح آن در رگ‏ های خونی افزایش ‏یابد، کالری شمار گوشت مرغ موجب آسیب به دیواره ‏ی رگ‏ ها می ‏شود.

نویسنده : سلامت بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 12:54
برچسب‌ها : کالری شمار,

نام علمی کالری شمار گیلاس (Prunus avium) و از خانواده ی (Rosaceae) می باشد. درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه ی گوشت‌ دار و محتوی یک هسته است. گیلاس میوه ی کوچک، گرد و ملین است که در هنگام چیدن به رنگ قرمز یا سیاه می‏ باشد و دارای یک هسته است. در واقع در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه  و زرد یافت می ‏شود.

 

گیلاس ‏ها را همیشه رسیده می ‏چینند زیرا پس از چیدن گیلاس ها به خوبی رشد نمی ‏کنند و شما می ‏توانید آن را تنها 1 تا 3 روز به خوبی نگهداری نمایید.

گیلاس‏ ها را بهتر ا‏ست تازه‏ تازه پس از چیدن از درخت تناول کرد. اغلب از کالری شمار گیلاس ، مربا و یا ژله درست می‏ کنند زیرا نمی ‏توان آن را به صورت تازه ذخیره و نگه ‏داری کرد، ولی می ‏توان گیلاس ها را فریز کرد؛ البته بهتر است که اول هسته ‏های گیلاس در آورده شود.

 

 

بر طبق آخرین و بهترین اخبار به دست آمده مشخص گردیده که گیلاس‏ ها منبع غنی آنتی ‏اکسیدان‏ ها هستند. گیلاس ‏ها غذای متداولی در عصر حجر بوده‏ اند و باستان‏ شناسان بقایای هسته‏ های کالری شمار گیلاس را در بسیاری از غارها و صخره‏ های مسکونی ما قبل تاریخ یافته ‏‏اند.

 

 

درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه ی گوشت‌ دار و محتوی یک هسته است

کالری شمار گیلاس شیرین (Prunus avium) یک میوه فصلی است که امروزه به غیر از مصرف تازه ی آن، می ‏توان به خوبی از میوه ی خشک گیلاس و یا به صورت آب میوه استفاده کرد. 

 

گروه‏ های گیاه شناختی زیر مجموعه درخت ‏های گیلاس شامل: درختان آلو، هلو، بادام و زرد‏آلو است و نه تنها از میوه درخت گیلاس، بلکه از شکوفه‏ ها و چوب آن نیز استفاده می‏ گردد. برای این که ارزش این گیاه را بدانیم کافی است بگوییم تمام قسمت ‏های این میوه یعنی: گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه ی آن در طب و صنعت استعمال دارد.

 

 

کالری شمار گیلاس  سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده، از این‌رو روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی یکی از خواص دارویی کالری شمار گیلاس میباشد. فلاوونووئیدهای موجود در گیلاس، ‌از ایجاد هر گونه آسیب‌ توسط رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند.

درمان مناسبی برای آرتریت، رماتیسم، واریس و دردهای مفصلی است.

 

از گیلاس می‌توان به عنوان ماسک زیبایی استفاده کرد و چین و چروک‌های پوست را کاهش داد. گیلاس برای کلیه‌ها مفید است و به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. میوه کالری شمار گیلاس سوخت ساز بدن را افزایش داده و به هضم غذا کمک می‌کند. سیستم اعصاب را تسکین داده و با تولید هورمون شادی در بدن، احساس بهتری را در ما ایجاد می‌کند.

 

گیلاس دارای چربی کم و فیبر زیاد است و برای تصفیه خون در سیستم گوارشی بسیار مفید است.میوه گیلاس برای کارکرد منظم قلب، روده و معده نیز بسیار مفید است.

از فواید میوه کالری شمار گیلاس میتوان تقویت قوای فکری را نام برد.

 

افرادی که زیاد گوشت استفاده می‌کنند و خون آنها اسیدی است می‌توانند از گیلاس استفاده کنند به دلیل اینکه خون را قلیایی می‌کند.

گیلاس برای کاهش وزن مفید است.

 

کسانى که براى کم خوردن و لاغرى متوسل به قرصهاى شیمیایى مى شوند مى توانند از کالری شمار گیلاس که یک میوه طبیعى است و مصرف آن اندام را متناسب مى کند کمک بگیرند، زیرا قرصهاى شیمیایى براى کم کردن اشتها اشخاص ‍ را لاغر مى کنند و براى سیستم اعصاب و دستگاه عروق و شریانها مضر و خطرناک است و اعصاب را تحریک کرده و بى خوابى مى آورد.

کسانى که مى خواهند از کالری شمار گیلاس براى لاغرى و تناسب اندام خود کمک بگیرند باید در ابتداى غذاى خود دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه گرم گیلاس بخورند و بعد منوى غذاى آنها نباید داراى مواد نشاسته اى مثل نان ماکارونى ، برنج ، حبوبات و نان شیرینى باشد.

 

میوه گیلاس دارای مقدار فراوانی ویتامین ‌C است.

چربی اشباع شده در کالری شمار گیلاس بسیار کم است و کلسترول ندارد.

 

گواتر مزمن با خوردن گیلاس تا حد زیادی کنترل می‏ شود.

کالری شمار گیلاس سنگ‏ های کلیه را از بین می‏ برد و مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان به دیابت و ورم مفاصل توصیه می ‏شود زیرا میوه‏ ای است که نشاسته ی کمی دارد و قندش برای افراد دیابتی زیان بار نیست(البته باز هم تاکید می شود که اگر به میزان توصیه شده توسط متخصص تغذیه مصرف شود).

 

چربی اشباع شده در کالری شمار گیلاس بسیار کم است. کلسترول ندارد (مانند سایر گیاهان)، سدیم ندارد، فیبر خوراکی بالایی دارد، از ویتامین C بالایی برخوردار است.

نویسنده : سلامت بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 12:54
برچسب‌ها : کالری شمار,
خواص کالری شمار لپه و فواید لپه و مضرات لپه موضوع این بخش از مجله پزشکی آسان طب است. حبوباتی مثل لپه دارای پروتئین ، نشاسته و ارزش غذایی بالایی هستند و میتوانند جایگزین گوشت باشند. همچنین لپه منبع خوب ویتامین B١، B۶ و اسیدفولیک می باشد.
 
به گزارش آسان طب یک واحد غذایی لپه پخته، حدود 231 کیلوکالری انرژی و 16 گرم پروتئین دارد. از مهمترین خواص لپه اینست که دارای مقدار زیادی فیبر است و بنابراین برای درمان یبوست، کاهش کلسترول خون،‌ تنظیم قندخون و کاهش بیماری‌های قلبی کالری شمار لپه  عروقی کاربرد زیادی دارد.
 
یکی دیگر از مهمترین خواص لپه وجود پتاسیم فراوان در ان است که باعث کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی و تنظیم فشارخون خواهد شد. طبق امار بدست امده هر واحد لپه حدود 710 میلی‌گرم پتاسیم دارد.
یکی دیگر از خواص کالری شمار لپه وجود مقدار سدیم پایین است و برای افراد ‏فشار خونی بسیار مناسب است. لپه منبع خوب ویتامین 1‏B، ‏‎ 6B ‎و اسیدفولیک هم هست. اما اگر خیلی پخته شود ویتامین B ان از بین می رود.
 
یکی از خواص لپه وجود فیبر فراوان و کاهش کلسترول خون و کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی است.
یکی دیگر از خواص لپه اینست که از  ایجاد پلاک در رگ‌ های خونی جلوگیری کرده و باعث حفظ سلامت قلب می شود.
همچنین کالری شمار لپه دارای مقدار زیادی آهن است که برای افراد کم خون بسیار مناسب است. طبق امار بدست امده مصرف هر پیمانه کالری شمار لپه  ، ۱۴درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین خواهد کرد.
 
یکی از مهمترین فواید لپه وجود کلسیم و منیزیم و اسید چرب میباشد و به همین دلیل برای بیماران دیابتی مفید است. لپه باعث خوب کار کردن کلیه بیماران دیابتی می شود و همچنین  فشارخون بالا را کاهش می دهد.
لپه منبع غنی فیبر است به همین دلیل برای کاهش کلسترول خون و کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی توصیه می‌شود.
لپه از گروه حبوبات، یک گیاه دو کالری شمار لپه است و در خانواده نخود جای می‌گیرد. می‌دانید که حبوبات ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و مناسب‌ترین جایگزین برای گوشت هستند زیرا علاوه بر پروتئین، مقداری نشاسته هم دارند. بنابراین هم انرژی بدن را تامین می‌کنند و هم پروتئین مورد نیاز را به مصرف‌کننده می‌رسانند.
 
 لپه منبع غنی فیبر است به همین دلیل برای کاهش کلسترول خون و کاهش بیماری‌های قلبی - عروقی توصیه می‌شود.
عامل دیگری که باز هم لپه را در کاهش بیماری‌های قلبی - عروقی و تنظیم فشارخون برجسته می‌سازد، وجود پتاسیم است.
به طوری که هر واحد آن حدود 710 میلی‌گرم پتاسیم دارد. در مقابل پتاسیم، مقدار سدیم لپه کم است و به همین خاطر به افراد فشارخونی خوردن آن توصیه می‌شود.
کالری شمار لپه مانع از ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود از این رو به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.
 
آخرین تحقیقات انجام‌شده بیانگر این است که لپه حاوی کلسیم و منیزیم و اسید چرب است و از این لحاظ برای بیماران دیابتی فوق‌العاده عالی است. کالری شمار لپه موجب می‌شود که کلیه‌های این بیماران خوب کار کند و چون حاوی آنتی‌اکسیدان نیز هست برای کاهش فشارخون بالا بسیار خوب و مفید است.
گفتنی است کربوهیدرات و پروتئین موجود در حبوبات باعث می‌شوند فرد دیابتی مدت زیادی در طول روز احساس سیری کند و به سراغ مواد شیرین نرود.
همچنین لپه دارای فیبر بالایی است و می‌تواند جایگزین خوبی برای نان و برنج باشد، البته هنگام طبخ نباید خیلی زیاد پخته شود.
بهتر است لپه در برنامه غذایی هفتگی حداقل یکی، دو بار مصرف شود. یکی از ویژگی‌های بارز لپه در مقایسه با دیگر حبوبات این است که سریع پخته می‌شود.
البته کالری شمار لپه هم مانند سایر حبوبات نفاخ است اما چون پوست آن گرفته می‌شود به مراتب نفخش کمتر از سایر حبوبات بوده و خیلی نیاز به خیساندن ندارد اما افرادی که احساس می‌کنند با مصرف لپه دچار نفخ می‌شوند، بهتر است آن را خیسانده، آب آن را دور بریزند و بعد آن را به غذایشان اضافه کنند.
نویسنده : سلامت بازدید : 178 تاريخ : شنبه 27 آبان 1396 ساعت: 13:39
برچسب‌ها : کالری شمار,
کالری شمار لبو پاک کننده عالی است و می‌تواند معده را شستشو داده و حکم مسهل را برای برخی افراد دارای یبوست دائمی دارد.
مفیدترین و بهترین بخش چغندر، برگ آن است و بعد ساقه‌های آن و بعد از آن ریشه که پخته آن لبو نام دارد.
قند ریشه چغندر برای مبتلایان به دیابت مضر است.
خوردن پخته چغندر رعشه را معالجه می‌کند.
برگ سرخ رنگ آن اگر خام با سرکه و خردل خورده شود طحال را باز می‌کند و ورم آن را فرو می‌نشاند.
برای درد پشت و مثانه و امراض مقعد مفید است.
آب برگ کالری شمار لبو برای درد مفاصل و نقرس، سردرد و دندان‌درد مفید است. ضماد برگ با اسید بوریک باعث بهبود کک و مک و طاسی می‌شود.
لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی قرار گیرد.
افراد می‌توانند با مصرف 105 گرم چغندر قرمز، 53 درصد اسیدفولیک مورد نیاز بدن را تأمین کنند.
فیبر زیاد موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی است. گفتنی است، کالری شمار لبو قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند.
 
عضو مرکز ایمنی محصولات طبیعی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف لبو از بروز جذام جلوگیری می‌کند.
مهدی ‌ایمانی با اشاره به این که چغندرکالری شمار لبو گیاهی است با فواید بسیار که پخته آن را لبو می‌گویند، افزود: پخته این گیاه، رعشه را معالجه می‌کند و بسیار آرامش بخش است.
وی با بیان این که لبو برای مغز و اعصاب مفید است، ادامه داد: آب لبوی خام برای التهاب مثانه، رفع یبوست مفید است و علاوه بر آن این گیاه دارای ویتامین‌هایی است که اشتها آور است و برای افراد بسیار لاغر حکم کیمیا را دارد.
به گفته‌ی ‌ایمانی، مصرف لبو، لکه‌های سفیدی که در پوست بدن پدید آمده و موجب مرض پیسی می‌شود را از بین می‌برد.
وی با ذکر این که چغندر کالری شمار لبو یک ساله بوده و منشأ آن را سواحل مدیترانه در اروپا و شمال افریقا می‌دانند، توضیح داد: انواع چغندر از جمله چغندر لبویی برای درد مفاصل و نقرس مفید است؛ شیره چغندر، سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی بدن را ارتقاء می‌دهد.
 
این پژوهشگر گیاهان دارویی خراسان شمالی، از جمله خواص دیگر این کالری شمار لبو را تولید گلبول‌های قرمز خون، کمک به حفظ سلامت سلول‌ها، کمک به حفظ سلامت کل بدن و کمک به جذب بهتر بسیاری از مواد مغذی ذکر کرد.
به گفته وی، کالری شمار لبو پاک کننده عالی است و می‌تواند معده را شستشو داده و حکم مسهل برای برخی افراد دارای یبوست دائمی دارد.
ایمانی با اشاره به این که بخش‌های خوراکی چغندر لبویی در برگ و ریشه آن است، تصریح کرد: در برگ‌های این گیاه طی طول روز، قند تولید می‌شود و هنگام عصر اگر برگ آن خام خورده شود، کاملاً شیرین است.
وی با ذکر این که چغندر کالری شمار لبو حاوی مقدار زیادی عناصر معمولی و کمیاب همچون پتاسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است، افزود: همچنین عناصر کمیابی مثل روبیدیوم (RUBIDIUM) و کاسیوم (CAESIUM) از عناصر موجود در آن است.
به گفته ایمانی، برگ گیاه به عنوان سبزی خام خورده می‌شود و پخته شده این گیاه غذایی لذیذ و مقوی برای کودکان و خانم‌های ضعیف است.
 
افراد مبتلا به هموکروماتوز و یا بیماری ویلسون باید از مصرف چغندر پرهیز کنند زیرا آهن و مس موجود در خون را بالا می برد. بیماری هموکروماتوز در واقع تجمع زیاد آهن در بدن است که وجود آهن زیاد باعث آسیب بافت ها و بیماری می شود. در بیماری ویلسون فرد قادر به کالری شمار لبو دفع مس به اندازه کافی از بدن نیست و مس اضافی می تواند در کبد یا مغز جمع شده و منجر به اختلالات کبدی یا مغزی شود.
 
مصرف کالری شمار لبو باعث کاهش محسوس فشار خون می شود و برای افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه می شود. اما باید به یاد داشته باشید که مصرف همزمان داروهای کاهش فشار خون و چغندر همزمان با هم باعث پایین آمدن بیش از حد فشار خون شده و خطرناک است. بنابراین اگر داروهای مربوط به فشار خون مصرف می کنید باید در مصرف کالری شمار لبو احتیاط کنید.
نویسنده : سلامت بازدید : 543 تاريخ : شنبه 27 آبان 1396 ساعت: 13:39
برچسب‌ها : کالری شمار,
کالری شمار لوبیا در مقایسه با سایر حبوبات ارزش تغذیه‌ای بیشتری دارد و میزان پروتئین آن تا حدودی با گوشت برابری می‌کند. مصرف منظم و متعادل آن به کاهش چربی و فشار خون کمک کرده و محافظ کبد است. تحقیقات نشان داده است افرادی که دو بار یا بیشتر در هفته حبوبات بخصوص لوبیا مصرف می‌کنند احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ، پروستات، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی ـ عروقی در آنها کمتر است. 
 
لوبیا قرمز به دلیل شکل قلوه‌ای و رنگ جگری‌اش به لوبیای کلیوی معروف است. این لوبیا هر چه قرمزتر باشد آنتی‌اکسیدان بیشتری داشته و یک ماده غذایی ضدسرطان محسوب می‌شود و از نظر مقدار اسید فولیک بر سایر لوبیاهای خشک برتری دارد. اما باید بدانید در لوبیا سمی وجود دارد که مقدار آن در لوبیای سفید و قرمز بیشتر بوده و باعث بروز مشکلات گوارشی بخصوص درد معده می‌شود. این ماده در جوانه کالری شمار لوبیا قرمز بیشتر بوده و نباید مصرف شود. (نکته بسیار مهم : لوبیا قرمز هم مانند برخی از انواع لوبیاهای دیگر حاوی ماده مسمومیت‌ زایی به نام فیتوهائماگلوتینین است که این ماده سمی، تنها با 10 دقیقه جوشیدن از بین می‌رود. بهتر است شما برای از بین بردن این ماده سمی، لوبیا قرمز را به‌ طور کامل و با دمای حداقل 80 درجه سانتی‌گراد بجوشانید).
 
کالری شمار لوبیا سفید می‌تواند از افزایش کلسترول خون جلوگیری کند و یک ماده ضد باکتریایی مناسب محسوب می‌شود. در میان سایر لوبیاها بیشترین مقدار سدیم را دارد و رشد سلول‌های سرطانی را به تعویق می‌اندازد.
 
طعم لوبیا‌ سیاه، طعمی بین گوشت قرمز و قارچ خوراکی است که این طعم منحصر به فرد، باعث محبوبیت این نوع لوبیا در میان بسیاری از افراد در کشورهای جنوبی قاره آمریکا مانند برزیل و مکزیک شده است! مردم کوبا و آمریکای شمالی بیشتر از این لوبیا برای تهیه سوپ‌های رسمی‌شان استفاده می‌کنند و گاهی آن را به‌ صورت پخته و به‌ عنوان وعده صبحانه یا حتی شام، مصرف می‌کنند. کالری شمار لوبیا ی سیاه یکی از غنی‌ترین منابع دریافت انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است و از این نظر یک ماده‌غذایی ضدسرطان محسوب می‌شود. یادتان باشد که این لوبیا از نظر مقدار اسیدفولیک بر دیگر لوبیاها برتری دارد.
 
کالری شمار لوبیا چشم بلبلی بیشترین مقدار پروتئین و ویتامین B را در میان لوبیاها دارد. قند آن نسبت به برنج، گندم و سیب‌زمینی دیرتر جذب می‌شود و مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت منعی ندارد. گفته می‌شود که این کالری شمار لوبیا به دلیل آن‌که کمتر در معرض آفات و بیماری‌ها قرار دارد از شر سموم دفع آفات در امان است.
 
این کالری شمار لوبیا مزه خوشایندی دارد و طعم آن در مقایسه با لوبیا قرمز و سفید بهتر است. از نظر مقدار فیبر بر سایر لوبیا‌ها برتری دارد و بسیار ملین است. 
لوبیا‌ چیتی که به آن لوبیای رومی هم می‌گویند، یکی از محبوب‌ترین لوبیاها در بین ایتالیایی‌ها، پرتغالی‌ها و ترکیه‌ای‌هاست. خیلی‌ها معتقدند که طعم این لوبیا نسبت به لوبیای ‌سفید و حتی قرمز بهتر است و با خوردن آن کمتر دچار نفخ می‌شوند اما هنوز شواهدی که نشان بدهند کدا‌م‌یک از انواع لوبیاها نفاخ‌تر هستند به دست نیامده است.
 
آمینواسید فراوان موجود در لوبیاچیتی آن را به یک خواص حبوبات، خواص تنقلات حبوبات و تنقلات در سلامت – خوب و عالی برای دریافت پروتئین و جایگزین مناسبی برای انواع گوشت‌ها تبدیل کرده است. بنابراین، شما می‌توانید گاهی هم از این نوع کالری شمار لوبیا به جای گوشت در برنامه‌غذایی‌تان کمک بگیرید!
 
کالری شمار لوبیا اسید فولیک بالایی داشته و در مقایسه با لوبیا خشک آب بیشتری دارد، اما به دلیل نارس بودن ویتامین‌های A و B و کلسیم و پروتئین آن کمتر است. به همین دلیل افراد مبتلا به نقرس و بیماران کلیوی که رژیم کم پروتئین دارند باید از خانواده لوبیا سبز استفاده کنند.
 
نقطه ضعف لوبیا نفاخ بودن آن است
به جهت آن‌که آنزیم تجزیه کننده قندها و مواد سمی طبیعی موجود در حبوبات بخصوص انواع کالری شمار لوبیا در بدن وجود ندارد اختلالات گوارشی بویژه دل درد، نفخ، اسهال و اختلال در هضم در مصرف‌کننده ایجاد می‌شود که با خیساندن و جوشاندن حبوبات به مدت 10 دقیقه و دور ریختن آب آن، می‌توان تا حدودی این مشکل را رفع کرد.
 
د‌رست است که گاهی خورد‌ن لوبیا می‌تواند‌ د‌رد‌سرساز باشد‌، اما د‌ر طبیعت برای این ماد‌ه مفید‌ هم مصلحاتی وجود‌ د‌ارد‌ که تأثیرات منفی‌اش را کم می‌کند‌. برای اصلاح طبع کالری شمار لوبیا ، خوراکی‌های متعد‌د‌ی وجود‌ د‌ارد‌ که با استفاد‌ه از آنها می‌توانید‌ از شر خواص ناخوشایند‌ آن د‌ر امان بمانید‌. بعضی از مصلحات را می‌شود‌ همراه با لوبیا پخت و بعضی د‌یگر را باید‌ به ‌صورت شربت یا چاشنی به کار بست.
 
 زنجبیل، خرد‌ل، زیره، نمک، آویشن، فلفل و د‌ارچین اد‌ویه‌جاتی هستند‌ که د‌ر زمان پخت لوبیا مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌گیرند‌ و باعث بهبود‌ شرایط خورد‌ن و هضم آن می‌شوند‌. می‌توانید‌ یک یا ترکیبی از چند‌ اد‌ویه را استفاد‌ه کنید‌. خورد‌ن کالری شمار لوبیا  همراه روغن‌ زیتون هم باعث اصلاح طبع آن می‌شود‌.
می‌توانید‌ د‌ر کنار لوبیا شربت سکنجبین تهیه کرد‌ه و همراه با آن میل کنید‌.
بهترین مصلح لوبیا آن است که همراه با گوشت طبخ شود‌ بنابراین خورش‌هایی مثل قورمه‌سبزی یا خورش لوبیای مراغه‌ای از جمله غذاهایی هستند‌ که لوبیا د‌ارند‌ ولی آزار د‌هند‌ه نیستند‌.
 افزود‌ن مقد‌اری سرکه به کالری شمار لوبیا هم تا حد‌ی رطوبتش را کاهش می‌د‌هد‌.
نویسنده : سلامت بازدید : 213 تاريخ : چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت: 13:09
برچسب‌ها : کالری شمار,

نوع و فراوانی میوه ها و سبزیجات در فصل بهار و تابستان در ایران بسیار زیاد است. هرکدام از این محصولات  علاوه بر خوشمزگی، خواص بسیاری دارند. یکی از این سبزیجات پرخاصیت و خوشمزه که در غذاهای اصیل ایرانی نیز از آن استفاده می شود کالری شمار لوبیا سبز است .

 

یک فنجان لوبیا سبز (حدود 100 گرم) شامل 31 کالری، 7 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر، 3 گرم قند، 2 گرم پروتئین و بدون چربی می باشد. لوبیا سبز منبع غنی ویتامین A ، C و K می باشد. کالری شمار لوبیا سبز همچنین شامل فولات تیامین، ریبوفلاوین،  10 درصد اسیدفولیک و 6 درصد آهن  می باشد.

 

کارشناسان تغذیه برای بیماران قلبی که گرفتگی شریان دارند و نیز برای دیابتی ها که هر غذایی را نمی توانند استفاده کنند و در واقع ممنوعیت غذایی دارند، مصرف لوبیا سبز را توصیه می کنند زیرا کالری شمار لوبیا سبز به دلیل اینکه حاوی فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم است، نقش موثری در تقویت سیستم قلبی – عروقی دارد و نیز منیزیم و پتاسیم موجود در لوبیا سبز به کاهش فشار خون کمک می کند.

 

کالری شمار لوبیا سبز به دلیل دارابودن ویتامین C و بتکا کاروتن و فولات از تخریب DNA و تغییر سلول های روده و در نهایت سرطان روده جلوگیری می کند.

ویتامین های C و بتا کاروتن علاوه بر خاصیت ضدسرطانی هردو خاصیت ضدالتهابی دارند و برای بیمارانی که دچار آسم، آرتروز استخوانی و آرتروز هستند، بسیار مفید است.

 

لوبیا سبز منبعی غنی از آهن است و مصرف آن به خانم های باردار بسیار توصیه می شود. نکته قابل توجه در مورد لوبیا سبز این است که مقدار آهن موجود در لوبیا سبز با گوشت قرمز برابری می کند. به همین علت کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند می توانند آهن مورد احتیاج بدن خود را با خوردن کالری شمار لوبیا سبز جبران کنند.

 

در خانم های سنین باروری مصرف سبزیجات حاوی آهن مانند اسفناج،  کالری شمار لوبیا سبز و ... منجر به افزایش باروری آن ها می شود. همچنین خانم های حامله باید مقادیر کافی اسیدفولیک استفاده کنند تا نوزاد آن ها به نقایص مختلف سیستم عصبی دچار نشود زیرا کمبود اسید فولیک می تواند منجر به اختلال در تکامل سیستم عصبی جنین شود.

کالری شمار لوبیا سبز منبعی سرشار از آهن است. ماده معدنی که برای زنان در دوره قاعدگی که در معرض کاهش شدید آهن هستند بسیار ضروری است. لوبیا سبز در مقایسه با گوشت قرمز که یکی از منابع مهم برای تامین آهن است.

 

 همچنین لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.

لوبیا سبز شامل مقادیر زیادی کلروفیل است که این ماده اثر سرطان زایی موادی که پس از کباب کردن گوشت در دمای بالا ایجاد می شوند را خنثی می کند. در نتیجه توصیه می شود که گوشت کباب شده با کالری شمار لوبیا سبز مصرف شود. 

 

مصرف مقادیر کافی اسیدفولیک همچنین منجر به کاهش ابتلا به افسردگی می شد. مصرف اسیدفولیک مانع از تجمع ترکیبی تحت عنوان هموسیستئین می شود. تجمع هموسیستئین کالری شمار لوبیا سبز در بدن مانع از رسیدن خون و مواد غذایی به مغز می شود. همچنین تجمع هموسیستئین در بدن منجر به اختلال در تولید هورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین می شود. این هورمون ها در تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها نقش کلیدی ایفا می کنند.

 

مصرف کافی ویتامین K منجر به افزایش استحکام استخوان ها شده و جذب کلسیم را افزایش می دهد و دفع ادراری کلسیم را کاهش می دهد. 100 گرم لوبیا سبز حاوی 14/4 میکرو گرم ویتامین K (تقریباً 20 درصد نیاز روزانه) و 4 درصد کلسیم می باشد. نکته مهم و قابل توجه این است که مصرف ویتامین ها و مواد معدنی در قالب میوه و سبزیجات است که اثر بخشی کافی دارد و مصرف ویتامین ها و مواد معدنی به تنهایی اثرات مورد انتظار را بر روی سلامتی نخواهد داشت. 

 

در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنید از مصرف بیش از اندازه غذاهایی که حاوی ویتامین K هستند مانند کالری شمار لوبیا سبز  خودداری کنید.

 

کالری شمار لوبیا سبز به صورت تازه، یخ زده و کنسرو شده در دسترس می باشد. در موارد کنسرو شده باید قبل از مصرف محتویات آن کاملاً شسته شود تا نمک آن کاهش یابد. لوبیا سبز تازه باید رنگ سبز روشن داشته باشد و می توان برای حفظ تازگی لوبیا سبز را داخل کیسه های پلاستیکی در فریزر نگه داری نمود. لوبیا سبز را می توان تازه و همراه سالاد مصرف نمود.

نویسنده : سلامت بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت: 12:59
برچسب‌ها : کالری شمار,
کالری شمار لیموترش گنجینه ای از خواصی درمانی و غذایی است که سلامتی را ارتقا می دهد و بسیاری از ناخوشی ها را از ما دور می کند. لیموترش
 
لیمو‬ ترش علاوه بر از بین بردن سلول های بد در بدن از بروز انواع ‫سرطان‬ نیز جلوگیری می کند. یک عدد لیموی 100 گرمی حاوی 29 کیلو ‫‏کالری‬ انرژی است.
لیمو ترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است . حتی اگر در مسافرتها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب کالری شمار لیموترش را در آن بریزید . آب ر ا کاملا استرلیزه کرده و میکربهای موجود در آب را از بین می برد .
لیمو دارای فیبر بسیار بالایی بوده و در تأمین سلامت فرد بسیار مفید است. این میوه همچنین در ‫کاهش_چربی‬، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش تعیین کننده ای دارد.
طعم ترش لیمو به دلیل وجود ماده ای با نام اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می کند. این میوه منبع غنی ویتامین C محسوب می شود.
لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.
 
مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.
اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کالری شمار لیموترش کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.
پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است.
 
یک عدد لیموترش تأمین کننده 88 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C می باشد.
ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است کالری شمار لیموترش  که علاوه بر از بین بردن سلول های بد و رادیکال های آزاد در بدن از تشکیل سلول های سرطانی و ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.
ویتامین C و آنتی اکسیدان موجود در لیموترش به دفع سموم بدن که به دلیل وجود انواع آلودگی ها مانند سرب و یا ریزگردهای موجود در هوا ایجاد می شود کمک شایانی می کند.
لیموترش منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش ساز ویتامین A می باشد.  کالری شمار لیموترش این ویتامین ها ایمنی بدن را افزایش می دهند. مصرف این میوه به جهت برخورداری از آهن، مس و اسید فولیک برای کاهش کم خونی مؤثر است.
 
کالری شمار لیموترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.
 
لیموترش دارای انواع املاح مانند منیزیم، فسفر، سدیم و کلسیم است. پتاسیم موجود در لیموترش به کنترل و تنظیم ضربان قلب و همچنین متعادل کردن فشار خون کمک می کند.
پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد.
بهترین دارو برای اسکوربوت(خنریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب کالری شمار لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود.
لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود.
 
کالری شمار لیموترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید . لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است.
 
لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می کند. کالری شمار لیموترش برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می تواند مفید باشد. 
 
روی محل گزیدگی، 2 قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، 20 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور کالری شمار لیموترش نگه می دارد.
نویسنده : سلامت بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1396 ساعت: 12:49
برچسب‌ها : کالری شمار,
کالری شمار لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند.
 
این که فصل زمستان آرام آرام رخ می نماید تنها دلیل مصرف لیمو شیرین؛ این میوه ی تر و تازه و شاداب نیست، در این مقاله به چهارده خاصیت برتر این میوه ی زردپوش می پردازیم که دلایل محکم و متنوعی برای کالری شمار لیموشیرین مصرف آن است.
 
لیمو شیرین ترکیب پرآب و شیرینی از طعم لیمو و قند دارد که از آن برای زمستان، میوه ی پرخاصیتی ساخته است. وقتی می خواهید از پالپ های زرد و خوشمزه ی یک میوه لذت ببرید و یا آن را به آرامی بجوید یا می خواهید یک لیوان آب میوه ی تازه مصرف کنید کالری شمار لیموشیرین را به شما پیشنهاد می کنیم. این میوه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن می تواند حس تازگی را به شما تقدیم کند. حالا خواص اعجاب انگیز این میوه با هم مرور می کنیم:
 
 
با وجودی که ممکن است در زمستان کمتر بدنمان دچار کم آبی شود؛ اما به جای استفاده از آب میوه های صنعتی که چیزی جز قند نصیب بدن نمی کنند، توصیه می کنیم در هنگام تشنگی و کم آبی از آب کالری شمار لیموشیرین استفاده کنید؛ به این ترتیب علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، احتمال ابتلا به عوارض کم آبی و بی آبی بدن را به حداقل خواهید رساند.
 
 
لیموشیرین متعلق به خانواده ی مرکبات است. ویتامین c بالای موجود در این میوه آن را تبدیل به میوه ای ایمنی بخش نسبت به ابتلا به سرماخوردگی و زکام کرده است.
 
ثابت شده است که ویتامین ث یک حالت دفاعی در برابر کالری شمار لیموشیرین آسیب ناشی از التهاب بافت ها دارد؛ بنابراین می تواند به شرایطی مانند استئوآرتریت (آرتریت استخوان) و روماتیسم کمک کند خصوصاً در زمانی که سلول های ایمنی بخش بدن سبب ایجاد التهاب در بافت ها شده اند. همچنین کالری شمار لیموشیرین منبع نسبتاً غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد.
 
لیموشیرین حاوی پتاسیم است که کلیه و مثانه را از سموم پاک کرده و توانایی از بین بردن عفونت های مثانه را دارا می باشد..
 
امروزه کم نیستند افرادی که به دلایلی مایل به کاهش وزن هستند؛ بنابراین توصیه می کنیم که از لیموشیرین در برنامه ی غذایی شان استفاده کنند. در واقع کالری شمار لیموشیرین  میان وعده ی مناسبی است که می تواند گرسنگی شما را کاهش دهد و انرژی مورد نیاز بدنتان را تأمین کرده و سیرتان کند. یک لیموشیرین متوسط در حدود ۸۶ کالری انرژی دارد. به علاوه این که حس شادابی و طراوت را با آب و طبیعت پالپی اش برایتان به ارمغان می آورد.
 
لیموشیرین میوه ای است که پزشکان همواره مصرف آن را به مبتلایان به زردی (یرقان) توصیه می کنند. علت در حالت خنک کنندگی است که لیموشیرین در بدن ایجاد کرده و به این شکل از علائمی همچون تب و تهوع فرد مبتلا می کاهد. کالری شمار لیموشیرین غذای سبکی محسوب می شود و راحت هم هضم می شود و بر عملکرد کبد اثر مثبت دارد.
 
همه ی ما می دانیم که کمبود ویتامین C می تواند منجر به بیماری اسکوربوت شود؛ این بیماری علائم بالینی همچون خونریزی از لثه ها، ترک لب ها، و تب به همراه دارد. کالری شمار لیموشیرین منبع غنی از ویتامین سی است که به کاهش این علائم کمک می کند. در حدود ۱۰۰ گرم لیموشیرین حاوی ۵۰ میلی گرم ویتامین سی است که در حدود شصت درصد نیاز روزانه ی بدنتان را تأمین می کند.
 
سوء هاضمه و یبوست دو مشکل رایج در میان مشکلات دستگاه گوارش هستند که با مصرف لیموشیرین تازه از بین می روند. طعم منحصر به فرد لیموشیرین باعث تحریک غدد ترشح کننده ی بزاق می شود و آنزیم های تسهیل کننده ی عمل گوارش و هاضمه رها می شوند. به علاوه، کالری شمار لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند. لیموشیرین منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که اسهال را بهبود می بخشد درعین حال فیبر موجود در این میوه مانع یبوست هم می شود.
 
زخم های گوارشی کالری شمار لیموشیرین در مواردی بسیار دردناکند. آن ها می توانند در سراسر معده پراکنده باشند؛ دوازدهه و مری را هم درگیر کنند. لیموشیرین کمتر حالت اسیدی دارد و محیط روده و معده را قلیایی کرده؛ بنابراین مانع اسیدیته ی بالای معده می شود.
 
کالری شمار لیموشیرین در صنایع آرایشی هم پرکاربرد است. عصاره ی لیموشیرین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برای تقویت مو، درمان موخوره و شوره ی سر به کار می رود. ویتامین C موجود در لیموشیرین یکی از دلایلی است که پرکاربرد بودن آن را برای درخشان کردن پوست، روشن کردن پوست، کاهش آکنه و لک و آب رسانی به پوست توجیه می کند.
نویسنده : سلامت بازدید : 210 تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1396 ساعت: 12:49
برچسب‌ها : کالری شمار,

کالری شمار مارچوبه یکی از سبزی‌هایی است که در تمام دنیا در فصل بهار برداشت می‌شود. البته زمان برداشت آن در مناطق آب و هوایی مختلف، متفاوت است. در برخی از مناطق دنیا در ماه فوریه معادل با بهمن و در برخی نقاط دیگر در جولای معادل با تیرماه برداشت می‌شود؛ اما اوج برداشت آن در اکثر نقاط جهان، در فصول فروردین و اردیبهشت‌ماه می‌باشد.

 

کالری شمار مارچوبه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا چند متر می رسد و دارای شاخه های نسبتا چوبی و صاف می باشد .

مارچوبه بصورت وحشی در اکثر نقاط دنیا می روید برگهای آن فلسی شکل بوده که از کنار آنها شاخه هایی باریک و دراز و سبز رنگ بصورت دسته های 3 تا 8 تائی خارج می شود .

بعلت زیبا بودن این گیاه را بصورت تزئینی در باغچه ها می کارند مار چوبه را در اوائل پائیز می چینند .

این گیاه از قدیم الایام مورد استفاده بشر بوده است و حتی در اهرام ثلاثه مصر نقاشی هایی وجود دارد که کالری شمار مارچوبه را نشان می دهد .

 

مارچوبه را می توان بصورت مختلف مصرف کرد . باید مارچوبه را با کمی آب و حرارات کم در ظرف های ضد زنگ پخت و تقریبا نیمه خام آنرا برداشت . آب مارچوبه را دور نریزید و از آن برای سوپ استفاده کنید زیرا دارای ویتامین و املاح می باشد . وقتیکه کالری شمار مارچوبه می خرید دقت کنید تازه باشد .

شاخه های مارچوبه تازه راست و نرم بوده و نوک آن نباید باز شده باشد و اگر فلسهای نوک آن باز باشد نشانه این است که گیاه مدت زیادی مانده و کهنه شده است .

 

کالری شمار مارچوبه دارای آسپاراژین ف کونی فرین ، اینوزیت ، تانن ، اسدی گالیک ، آسپاراگوز ، و اسید سوکسی نیک می باشد دانه آن دارای 15 درصد مواد روغنی می باشد این روغن زرد مایل به قرمز است .

 

چند شاخه مارچوبه را در داخل یک لیتر آبجوش بریزید و مقدری هم رازیانه و جعفری به آن اضافه کنید و بگذارید مدت پنج دقیقه دم بکشد . از این دم کرده کالری شمار مارچوبه بمقدر دو تا سه فنجان در روز برای تسکین و آرامش قلب استفاده کنید .

 

 

کالری شمار مارچوبه را نباید آنهایی که مبتلا به ورم مجاری ادرار هستند و یا اشخاص عصبی مصرف کنند . کالری شمار مارچوبه همچنین برای مبتلایان به رماتیسم و سنگ کلیه خوب نیست .

 

خوردن کالری شمار مارچوبه اگرچه باعث ایجاد بو در ادرار می‌شود اما زمانی که وارد بدن گردد مزایای زیادی برای آن خواهد داشت. این گیاه سبز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی همچون ویتامین A ، C ، E ، K و B6 و نیز فولات، آهن، مس ، کلسیم، پروتئین و فیبر است. به خاطر وجود این مواد، مارچوبه مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد که باید آن را مصرف کنید. شما می‌توانید این گیاه را به صورت گریل، پخته شده و آب پز در کنار غذاهای دیگر مصرف کنید.

 

این گیاه نه تنها چربی و کالری اندکی دارد (یک پیمانه از آن تنها ۳۲ کالری دارد) بلکه حاوی فیبرهای محلول و نامحلول زیادی است و همین امر آن را به یک ماده عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. از آنجایی که بدن فیبر را آهسته‌تر از سایر مواد هضم می‌کند، زمانی که مواد حاوی فیبر مصرف می‌کنید حس سیری بیشتری خواهید داشت و خیلی دیر گرسنه می‌شوید. فیبر به شما کمک می‌کند حس سیری داشته باشید و همین امر برای کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین فیبر موجود در کالری شمار مارچوبه برای یبوست نیز عالی است و باعث پایین آوردن کلسترول خون می‌شود. برای اینکه قدرت این گیاه را چند برابر کنید، می‌توانید آن را با تخم مرغ آب پز مصرف نمایید. ترکیب مارچوبه غنی از فیبر با پروتئین تخم مرغ باعث ایجاد حس سیری بیشتری می‌شود.

 

کالری شمار مارچوبه حاوی سطح بالایی از آمینو اسید آسپاراژین است و همین موضوع باعث می‌شود یک ادرار آور طبیعی باشد. به عبارت دیگر مصرف مارچوبه به شما کمک می‌کند مایعات اضافی را از بدن دفع کنید و از ایجاد عفونت‌های مجاری ادرار جلوگیری خواهد کرد. زمانی که زنان به اندازه کافی دفع ادرار ندارند می‌توانند از این ماده استفاده کنند.

 

مارچوبه(به خصوص قسمت‌های بنفش رنگ آن) سرشار از آنتوسیانین است که به میوه‌ها و سبزیجات رنگ قرمز مایل به بنفش می‌دهد و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است که می‌تواند به بدن شما در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند. زمانی که کالری شمار مارچوبه را برای خوردن آماده می‌کنید، سعی کنید زیاد آن را نپزید. اگرچه پختن سبزیجات باعث فعال شدن مواد ضروری آن می‌شود اما پخت طولانی مدت ممکن است مواد مغذی را از بین ببرد.

 

کالری شمار مارچوبه منبع غنی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی و مهم محسوب می‌شود. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بدن را از تاثیرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌نماید. برای اینکه بتوانید از مزایای مارچوبه به صورت کامل بهره مند شوید، آن را با مقدار کمی از روغن زیتون تفت دهید. بدن ویتامین E را به همراه چربی جذب می‌کند. زمانی که مارچوبه به همراه روغن زیتون پخته شود اسیدهای چرب سالم به همراه ویتامین E وارد بدن خواهد شد.

 

زمانی که صحبت از نفخ و روش‌های درمان آن به میان می‌آید، کالری شمار مارچوبه انتخاب خوبی است. این گیاه به تقویت کلی سیستم گوارشی بدن کمک می‌کند. به خاطر وجود کربوهیدرات‌هایی که هضم نمی‌شوند و به تعادل باکتری‌های خوب کمک می‌کنند، مارچوبه می‌تواند نفخ معده را کاهش دهد. از آنجایی که این گیاه ادرارآور طبیعی است می‌تواند به دفع مایعات اضافی از بدن کمک کند.

نویسنده : سلامت بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت: 13:15
برچسب‌ها : کالری شمار,

کالری شمار مارگارین از نوعی چربی غیر اشباع ساخته و تولید می شود. این نوع چربی را از روغن های گیاهی مانند روغن ذرت می گیرند.

این روغن ها حاوی چربی های اشباع نیستند، بنابراین برای سلامتی خطرآفرین نیستند. اما تحقیقات نشان داده است که مارگارین دارای چربی هایی از نوع ترانس است. چربی های ترانس برای سلامتی بسیار خطرناک هستند، از جمله خطرات ناشی از مصرف این نوع چربی ها، تضعیف سیستم ایمنی بدن، آلرژی و تنگی نفس است.

 

روغن زیتون یا روغن هسته انگور را می توانید به جای کره در پخت غذا استفاده کنید. هر دوی این روغن ها برای سلامتی بسیار مفید هستند. هیچ کدام از این روغن ها، دارای چربی های اشباع یا چربی های ترانس نیستند.

به جای مالیدن کره یا کالری شمار مارگارین بر روی نان سفید، بهتر است از آنها بر روی نان های غنی شده از قبیل نان های سبوس دار استفاده کنید.

 

کارشناس تغذیه دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت:«امروزه  کره گیاهی یا مارگارین به دلیل اینکه دارای چربی های چند غیر اشباعی بوده و فاقد کلسترول است جایگزین مناسبی برای کره حیوانی کالری شمار مارگارین شناخته شده است.

 

مارگارین محصولی حاصل از امولسیون آب در چربی است ، که فاز آب را شیر بدون چربی و فاز چربی را روغن های غیر چربی شیر تشکیل می دهند . دو فاز آب و چربی به کمک امولسیفایرهای مناسب با هم مخلوط شده و یک امولسیون پایدار را ایجاد می کنند که در فرآیند تولید کالری شمار مارگارین قرار گرفته و فرآوری حاصل شده که دارای قوام مناسب و دلخواه همانند کره است. مارگارین در ایران به غلط به کره گیاهی معروف رشده است در فرهنگ بین المللی به مادهای که از روغن های گیاهی تهیه می شود گفته می شود و تعریفی مجزا از کره دارد .

 

کالری شمار مارگارین دارای قدمتی در حدود 200سال می باشد و از یک بتاکاروتن به عنوان افزودنی رنگ دهنده  در تهیه کالری شمار مارگارین  استفاده می شود .

ویتامین  E، A  مارگارین  از کره بیشتر است. همچنین مارگارین فاقد آهن ، روی و مس است. به دلیل تهیه شدن از روغن های گیاهی قیمت مارگارین پایین می باشد.

 

از چربی های مختلفی می توان در تهیه مارگارین استفاده نمود و یا مخلوطی از چربی ها به کار برد. استفاده از چربی های گیاهی، دریایی و حیوانی معمول است ولی اگر از چربی مخلوط استفاده شود باید نسبت 1:2:2 را به ترتیب در چربی های حیوانی ، نباتی و دریایی رعایت کرد. چربی پیه یا چربی بدن حیوان از چربی های حیوانی ، روغن سویا و خرما از مهمترین چربی های نباتی و روغن ماهی مثل ماهی هرینگ و آنشوی از چربی های منشاء آبزیان در تولید کالری شمار مارگارین است.

 

(نکته قابل توجه آن است که چربی بعد از تصفیه در صورت لزوم هیدروژنه می شود که باعث ایجاد اسیدهای چرب ترانس در آن می شود)باید توجه داشت که مارگارین هر چه نرم‌تر باشد، دارای مقدار کمتری چربی اشباع و اسید چرب ترانس می‌باشد. اما انواع کالری شمار مارگارین عبارتند از:

 

در حدود 40 درصد آن چربی است ( درست نصف مارگارین معمولی) و بین 38 تا 57 درصد دیگر آب می‌باشد و هیچگاه نباید آن را به جای کره یا کالری شمار مارگارین معولی در محصولات نانوایی مصرف کرد. ضمناً‌ هر قاشق غذاخوری آن برابر 50 کالری انرژی دارد.

 

این نوع مارگارین نسبت به مارگارین معمولی، کمتر هیدروژنه می‌باشد و به راحتی حتی اگر تازه از یخچال بیرون آورده باشد روی نان مالیده می‌شود، ولی نباید آن را به جای کره یا کالری شمار مارگارین معمولی در کیک، نان و نان شیرینی تَر مصرف نمود. هر قاشق غذاخوری آن برابر 100 کالری انرژی دارد.

این مارگارین به روانی کچاپ می‌باشد و به اندازه مارگارین معمولی دارای چربی است، ولی چربی غیراشباع کمتری دارد و هر قاشق غذاخوری آن برابر 100 کالری انرژی دارد.

 

مخلوطی از روغنهای نباتی تصفیه شده و اشباع می‌باشد که مقدار کمی مواد نگهدارنده، شیر، شیر خشک بدون چربی و آب به آن اضافه شده است. مخلوط روغن‌ها را تا اندازه‌ای هیدروژنه می‌کنند تا سفتی مارگارین تولید شده به اندازه کره شود، ضمناً ویتامین   A و   D نیز به آن اضافه می‌کنند. این نوع کالری شمار مارگارین دارای 80 درصد چربی است و هر قاشق غذاخوری آن برابر 100 کالری انرژی دارد.

نویسنده : سلامت بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت: 13:03
برچسب‌ها : کالری شمار,

کالری شمار ماست نیز مانند بقیه هم گروه‌های خود منبع بسیار خوب کلسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه B مانند ریبو فلاوین، اسید پانتوتنیک و روی است. کلسیم موجود در ماست، در حفظ سلامت سلول ‌های روده‌ای نیز مفید است. جالب است بدانید، مواد غذایی پروبیوتیک به افزایش سطح ایمنی بدن نیز کمک می‌ کنند.

در کتب پزشکی سنّتی ایرانی خواص متعدّد و قابل توجّهی برای ماست ذکر شده است. تحقیقات جدید نیز، این مطالب را تأیید می کند و ماست را به یک غذای فراویژه بدل می کند.

ماست یک غذای مطلق نیست که با مصرف درازمدّت و مقادیر زیاد آن، باعث غلبه کیفیتی در بدن نشود. بلکه چون در درجه دوم سردی و تری است؛ می تواند اثر دارویی هم در بدن داشته باشد. بخاطر همین سردی و تری است که برخی، کلّ افراد جامعه را از خوردن کالری شمار ماست نهی می کنند و بعضی نیز پنداشته اند که طب سنّتی مخالف مصرف ماست می باشد.

ماست انسان را از امراضی همانند اگزما و کهیر حفظ می کند و به علت داشتن فسفر تقویت کننده حافظه است.

ماست به علت داشتن ویتامین D ، استخوانها را محکم می کند

 

برای کاهش وزن باید مصرف کالری شمار ماست در رژیم غذایی گنجانده شود. زیرا ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی ها تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می کنند.

تحقیقات زیادی در مورد اثرات درمانی و پیشگیرانه ی ماست و باکتریهایی که در تولید آن به کار رفته اند بر بیماری هایی مانند سرطان ، عفونت ها ، اختلالات دستگاه گوارش و آسم انجام شده است .

این نظریه وجود دارد که افزایش مصرف کالری شمار ماست ، به خصوص در افراد دارای اختلال ایمنی مانند افراد مسن ، پاسخ ایمنی و مقاومت به بیماری های مرتبط با آن را افزایش می دهد .

 

شیر در اثر تخمیر توسط باکتری ها ، به ماست تبدیل می گردد . به جز چند تفاوت کوچک ، شیر و ماست ترکیب ویتامینی و مواد معدنی مشابهی دارند . در طی تخمیر ویتامین B12.B6.C مصرف می شوند و اسید فولیک و کولین تولید می گردند .

ماست می تواند عفونتهای مخمری را کاهش دهد . تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک لیوان کالری شمار ماست در روز ، تعداد توده های مخمری در زنان را کاهش می دهد

 

کی از بهترین، نیرومندترین و ارزانترین و سهل الهضم ترین غذاها ماست است. این ماده معده را تقویت و به هضم غذا کمک می کند.  ماست باعث سلامت روده ی بزرگ می شود ، وقتی کالری شمار ماست مصرف می کنید شما به دو روش از روده خود محافظت می نمایید ، اول اینکه ماست حاوی لاکتوباکتری است که از روده ی بزرگ حفاظت می کند و حتی خطر سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهد . این باکتری ها رشد باکتری های مفید روده را افزایش داده و موجب کاهش تبدیل صفرا به مواد سرطان زا می شوند 

 

 همچنین ماست به روده ها کمک می کند تا به حال عادی خود برگردند؛ باکتریهای مضر را از روده ها خارج می کند و در نتیجه هضم و جذب غذا آسان می شود.

 

کلسیم موجود در کالری شمار ماست برای سالخوردگان بی اندازه مفید است و این اشخاص که همیشه از عفونتهای روده ای خود می نالند اگر بطور مرتب ماست بخورند گاز و عفونت روده آنها به کلی برطرف خواهدشد.

ماست بهترین دارو برای معده است، زیرا علاوه بر اثرات درمانی که در یبوستهای مزمن و اسهال دارد باکتری های مفیدی در معده تولید می کند که برای سلامت بسیار مفید است.

ماست  نیرو ، نشاط ، مقاومت و چابکی به فرد می دهد و دستگاه بدن را از سموم پاک می کند. به همین دلیل است که در تمام بیماریها ،  کالری شمار ماست خوردن آن را تجویز می کنند

طبیعت ماست گرم و در درجه دوم سرد است؛ هرچه ماست ترش تر باشد سردی آن زیادتر است.

 

برای رفع ترک خوردگی لب ها از کالری شمار ماست  استفاده کنید.برای تهیه مرهم لب ها، چند قطره آب لیمو را در کمی ماست مخلوط کنید. آن را روی لب ها بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس مقدار اضافی را با تکه ای پنبه تمیز کنید. در نهایت مقدار مرهم مغذی نیز روی لب ها بگذارید. این کار را چندین بار در هفته انجام دهید.

 

کالری شمار ماست قندخونتان را تنظیم می کند. علاوه بر این ماست به آرامی جذب روده ها می شود و قندخون پس از مصرف این خوردنی خیلی به کندی افزایش می یابد و به همین خاطر ماست در متعادل نگه داشتن قند خون موثر است.

ماست منبع بسیار خوبی برای جذب پروتئین است. در هر250 میلی لیتر ماست تقریبا 14- 10 گرم پروتئین موجود می شد، که تقریبا برابر با 20 درصد نیاز روزانه است.

ماست می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود. این ممکن است به علت تأثیر فعالیت باکتریهای زنده و سهولت متابولیسم کلسترول باشد.

در کودکانی که دچار بیماری سوء جذب هستند، ماست به جذب دو ترکیب مهم غذایی پروتئینها و مواد معدنی کمک می کند. اسید لاکتیک موجود در کالری شمار ماست باعث سهولت جذب و هضم این ترکیبات مغذی می شود.

 مصرف کالری شمار ماست برای افراد لاغر با مزاج گرم و خشک مناسب و اثر دارویی دارد ولی در افراد با مزاج سرد و تر ممکن است باعث بروز علامات نامطلوبی شود.

نویسنده : سلامت بازدید : 212 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1396 ساعت: 12:53
برچسب‌ها : کالری شمار,

کالری شمار ماهی ماده غذایی مفیدی است که در مناطق شمالی و جنوبی کشورمان یعنی مناطقی که در کنار دریا واقع شده‌اند، جزو مواد اصلی و اساسی برنامه غذایی مردم این مناطق محسوب می‌شود.

 

ماهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی داراست. ولی ویژگی مخصوص کالری شمار ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته است، نوع چربی موجود در آن است.

 

کالری شمار ماهی و محصولات دریایی با وجود آن که جزو مواد غذایی حیوانی هستند، ولی از نظر ترکیب چربی با سایر مواد حیوانی متفاوت‌اند. چربی موجود در مواد غذایی حیوانی به طور عمده حاوی ترکیباتی به نام اسیدهای چرب اشباع شده هستند که این ترکیبات موجب بالا بردن کلسترول و سایر چربی‌های نامطلوب خون می‌شوند.

 

بنابراین افراط در مصرف چربی‌های حیوانی، سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و در نهایت منجر به سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود. ولی ماهی و آبزیان با وجود آن که از دسته مواد غذایی حیوانی هستند با این حال نوع چربی موجود در آنها مشابه مواد گیاهی است و از اسیدهای چرب اشباع نشده به نام امگا 3 در کالری شمار ماهی وجود دارد که اثرات بسیار مهمی‌در سلامت انسان به عهده دارد و در پیش‌گیری از بسیاری از بیماریها و کنترل و کمک به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده‌ای به عهده دارد.

 

جالب است بدانیم که چربی موجود در بافت‌های ماهی و آبزیان تنها موجب افزایش کلسترول و سایر چربی‌های نامطلوب خون و عوارض قلبی و عروق کمک مؤثری نیز می‌کند. ماهی از منابع بسیار خوب پروتئین محسوب می‌شود. پروتئین موجود در کالری شمار ماهی از نظر کمیت و کیفیت قابل توجه است، بدین معنی که پروتئین موجود در ماهی به شکلی است که به آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب می‌شود و به طور تقریبا کامل در بدن به مصرف می‌رسد.

 

ماهی یکی از منابع خوب آهن است و آهن در خونسازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها نقش مهمی‌به عهده دارد. آهن موجود در ماهی به گونه‌ای است که جذب آن در دستگاه گوارش آسان بوده و به خوبی در بدن به مصرف می‌رسد. علاوه بر آن آهن موجود در کالری شمار ماهی ، جذب آهن منابع گیاهی را هم افزایش می‌دهد بنابراین نقش مهمی‌در پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن به عهده دارد.

 

کالری شمار ماهی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین‌های گروه "B" در تنظیم فعالیت سلول های عصبی و در نتیجه در سلامت سیستم عصبی و نیز در سلامت پوست تاثیر دارند. همچنین بعضی از انواع ویتامین‌های گروه "B"در خون سازی نیز مؤثرند. بنابراین با مصرف ماهی می‌توانیم به سلامت اعصاب، شادابی، طراوت پوست و پیشگیری از کم خونی کمک کنیم .

 

ماده مغذی دیگری که در ماهی به مقدار کافی وجود دارد روی می‌باشد. روی یک ماده مغذی است که در رشد کودکان و نوجوانان و نیز در بلوغ جنسی نوجوانان تاثیر مهمی‌دارد. کمبود این ماده مغذی در دوران رشد موجب کوتاهی قد و در صورت کمبود شدید باعث کوتولگی می‌شود. همچنین در دوران بلوغ منجر به تاخیر در بلوغ جنسی می‌شود. کالری شمار ماهی این ماده غذایی مفید با دارا بودن روی به میزان کافی می‌تواند به رشد و تنظیم بلوغ جنسی کمک کند.

 

ماهی از منابع غنی فلوئور در سلامت و استحکام دندان‌ها و در پیشگیری و پوسیدگی دندان تاثیر مهمی‌دارد. پس با مصرف کالری شمار ماهی می‌توانیم به سلامت و استحکام دندان‌های خود کمک کنیم فلوئور همچنین در پیشگیری از استئوپروز یا پوکی استخوان مؤثر است.

نویسنده : سلامت بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 21 آبان 1396 ساعت: 12:53
برچسب‌ها : کالری شمار,
کالری شمار مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد.
همان‏ طور که می ‏دانید بدن ما انسان ‏ها از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید آمینه. ما اسید آمینه ‏های لازم برای ساخت پروتئین‏ های بد‏ن‏ مان را از منابع حیوانی و گیاهی آن دریافت می‏ کنیم و با آنها، پروتئین‏ مورد نیاز بدن ‏مان را بازسازی می ‏کنیم.
 
افرادی که می ‏خواهند که مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت کالری شمار مرغ استفاده کنند. لخم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ می‏ باشد که در مقایسه با ران، چربی اش نصف است.
گوشت کالری شمار مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. با این حال پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کرد.
پیشگیری از پوکی استخوان در سالمندان:
مطالعات نشان می ‏دهد که سالمندان، به مقدار کافی پروتئین مصرف نمی کنند. پروتئین برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان در سالمندان حائز اهمیت است. البته دقت داشته باشید که دریافت رژیم های پُرپروتئین نیز پوکی استخوان را تشدید می کند کالری شمار مرغ . بنابراین باید در حد متعادل غذاهای پروتئینی خورد.
 
 مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 (نیاسین)است که یک ویتامین ضد سرطان می ‏باشد. DNA به ویتامین B3 نیاز دارد و کمبود نیاسین به اندازه ‏ی کمبود سایر ویتامین‏های گروه B در ارتباط مستقیم با بیماری های ژنتیکی می ‏باشد.
مصرف 120 گرم گوشت مرغ حدود 72 درصد نیاز بدن به این ویتامین را برآورده می ‏سازد.
گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم می‏ باشد. سلنیوم برای سلامتی انسان یک اهمیت ویژه و اساسی دارد. سلنیوم یکی از اجزای بسیار مهم واکنش‏های متابولیکی در بدن می‏ باشد که عبارتند از متابولیسم هورمون ‏های تیروئیدی ، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی. مطالعات گوناگون نشان داده است که بین بروز سرطان ‏ها و دریافت سلنیوم یک ارتباط مهم وجود دارد. کالری شمار مرغ سلنیوم مانع سرطان می ‏شود.
 
در مطالعات معتبری که در مجلات مختلف پزشکی به چاپ رسیده است، آمده است که دریافت منظم غذاهای غنی از ویتامین B3 (نیاسین) مانند گوشت کالری شمار مرغ ، از بروز بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‏های شناختی مرتبط با افزایش سن جلوگیری به عمل می‏ آورد، طوری که افرادی که نیاسین بیشتری از غذای ‏شان دریافت می ‏کردند (22 میلی گرم در روز) در مقایسه با افرادی که نیاسین کمتری (13 میلی در روز) دریافت می ‏کردند حدود 70 درصد احتمال ابتلا و یا پیشرفت بیماری آلزایمر در آنان کمتر بود.
 
کالری شمار مرغ فقط منبع غنی از ویتامین B3 نیست، بلکه منبع خوبی از ویتامین B6  نیز می‏ باشد. این ترکیب خوب ویتامینی B ، مرغ را به عنوان یک غذای مفید برای تامین انرژی سوخت و ساز (متابولیسم) بدن معرفی می‏ کند، زیرا این دو ویتامین ‏در واکنش های سوخت و ساز بدن نقش دارند. هر دوی این ویتامین‏های گروه B برای تولید انرژی مهم هستند.
علاوه بر عملکرد نیاسین در DNA، این ویتامین برای تبدیل پروتئین‏ ها، چربی‏ ها و کربوهیدرات‏ های بدن به انرژی، ضروری و لازم می‏ باشد.
نیاسین به کنترل قند خون کمک می ‏کند و فعالیت هورمون انسولین را تنظیم می ‏کند.
ویتامین B6 برای تجزیه و ترکیب کربوهیدرات‏های بدن (قند و نشاسته) ضروری می ‏باشد، کالری شمار مرغ مخصوصاً برای تجزیه گلیکوژن (فرم ذخیره ای قندها در سلول‏ های ماهیچه ‏ای و کبد).
120 گرم گوشت مرغ حدود 32 درصد از نیاز ما به ویتامین B6 را برطرف می ‏سازد.
 
کالری شمار مرغ فقط منبع غنی از ویتامین B3 نیست، بلکه منبع خوبی از ویتامین B6  نیز می‏ باشد. این ترکیب خوب ویتامینی B ، مرغ را به عنوان یک غذای مفید برای تامین انرژی سوخت و ساز (متابولیسم) بدن معرفی می‏ کند، زیرا این دو ویتامین ‏در واکنش های سوخت و ساز بدن نقش دارند. هر دوی این ویتامین‏های گروه B برای تولید انرژی مهم هستند.
نویسنده : سلامت بازدید : 110 تاريخ : شنبه 20 آبان 1396 ساعت: 12:41
برچسب‌ها : کالری شمار,

مزیت کالری شمار موز این است که حاوی ترکیبات شیمیایی نیست و عوارض جانبی داروها را نیز ندارد. این میوه حاوی 3 نوع قند (فروکتوز، ساکاروز و گلوکز) است که انرژی را بالا برده و بدن را تقویت می‌کند.

در این مطلب بیماری‌هایی که با موز قابل درمان و بهبود هستند را عنوان می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

اگر از مشکلات و دردهای پیش از قاعدگی رنج می‌برید به‌جای خوردن دارو، کالری شمار موز میل کنید. این میوه با رساندن ویتامین B6 به بدن روی وضعیت روحی خانم‌ها نیز تأثیر گذاشته و باعث بهبود خلق‌وخوی آن‌ها می‌شود. در واقع افزایش میزان گلوکز بدن تأثیر مثبتی در کاهش افسردگی و افزایش نشاط خانم‌ها دارد.

 

اگر احساس می‌کنید بدنتان کمی داغ شده است کالری شمار موز را پوره کرده و میل کنید. البته حواستان باشد که در صورت تب شدید موز موثر نخواهد بود و حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. اما برای تب‌های جزئی می‌توانید به این میوه اعتماد کنید. در کشور تایلند خانم‌ها برای تقویت و کنترل دمای بدنشان هر روز موز می‌خورند.

 

 

اگر در اغلب مواقع احساس خستگی می‌کنید و تمرکزتان خدشه‌دار شده است به‌طور مرتب کالری شمار موز میل کنید تا انرژی‌تان بازگردد. به خاطر اینکه موز سرشار از کربوهیدرات‌ها، آهن و پروتئین‌ها است.

 

اگر آزمایش خون داده‌اید و مشخص شده است کمبود آهن دارید حتماً موز را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید. این میوه برای درمان کم‌خونی بسیار موثر است. در واقع میزان بالای آهن موجود کالری شمار موز در این میوه باعث تحریک ترشح گلبول‌های قرمز خون شده و به تسکین و بهبود برخی علائم کم‌خونی کمک می‌کند.

 

افسردگی تبدیل به یکی از بیماری‌های رایج زمانه‌ی ما شده است که باید با آن مقابله کرد. خوشبختانه موز سرشار از ویتامین B6 است و می‌تواند حدود 25 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین کند. ویتامین B6 نقش موثری در کنترل سیستم عصبی و خلق‌وخوی افراد دارد. به خاطر اینکه در تولید برخی از ناقل‌های عصبی مانند سروتونین نقش دارد. اما حواستان باشد که این کالری شمار موز به‌تنهایی در رفع افسردگی معجزه نمی‌کند چون تمام ترکیبات موثر برای این کار را ندارد. اما می‌تواند در بهبود علائم این مشکل موثر عمل کند. برای افزایش اثرگذاری موز در بهبود افسردگی باید آن را به همراه آب‌معدنی‌های سرشار از منیزیم و غلات کامل میل کنید که حاوی تریپتوفان هستند و به بهبود خلق‌وخوی کمک زیادی می‌کنند.

 

موز حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است و اکثر این فیبرها می‌توانند روده را تحریک کنند. اما مزیت موز است که به‌خوبی حتی برای افرادی که دارای روده‌های حساس هستند قابل‌مصرف است و تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود. به خاطر اینکه تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود. تنها مشکلی که امکان دارد کالری شمار موز برای برخی افراد ایجاد کند (نه برای همه) مشکل یبوست است. در این صورت نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد و مصرف روزانه یک عدد موز کافی است.

 

سکته‌ی مغزی و پوکی استخوان دو نمونه از بیماری‌هایی است که می‌توان به‌سادگی از آن‌ها پیشگیری کرد. معمولاً در بدن همه‌ تعادل نامناسبی بین سدیم و پتاسیم است. به خاطر اینکه مواد غذایی کالری شمار موز شور بیشتری مصرف می‌کنیم. مازاد سدیم (نمک) وارد شده به بدن باعث افزایش فشارخون و همچنین احتباس آب بدن می‌شود. پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری برای کنترل فشارخون و پوکی استخوان است و می‌تواند با اسیدی و دمینرالیزه شدن استخوان‌ها مقابله کند. به عقیده‌ی محققان پتاسیم باعث کاهش خطر سکته‌ی مغزی نیز می‌شود. خوشبختانه موز حدود 500 میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند و حدود یک‌ششم نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی را تأمین می‌کند. توصیه می‌کنیم برای افزایش میزان پتاسیم بدنتان کالری شمار موز از مصرف سیب‌زمینی، اسفناج، عدس و آووکادو نیز غافل نباشید.

نویسنده : سلامت بازدید : 333 تاريخ : شنبه 20 آبان 1396 ساعت: 12:41
برچسب‌ها : کالری شمار,

کالری شمار موسیر گیاهی است شبیه به سیر و پیاز ولی برخلاف پیاز، گل های آن تخم نمی دهد و البته بویی مطبوع تر از سیر دارد. موسیر چاشنی ای اشتهاآور و دارای طبیعت گرم بوده و انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن رنگ قرمز مسی دارد.موسیر سرشار از ویتامینC، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک،کلسیم و آهن است و منبع خوبی از پروتئین محسوب می شود، بنابراین یک سبزی مفید برای سبزی خواران می باشد.

 

کالری شمار موسیر مانند دیگر اعضای خانواده ی خود سرشار از ترکیبات گوگردی است و به همین دلیل هم خواص ضدباکترایی دارد. در نتیجه موسیرِ، از انتشار میکروب ها و باکتری های بیماری زا پیشگیری می کند.

 

موسیر از آن گیاهان دو رگه است. چیزی شبیه به سیر و پیاز. برگ های این گیاه باریک و دراز است و گل های ارغوانی دارد. پیاز این گیاه، خوراکی است. می توان از آن در تهیه ی انواع ترشیجات، سالاد، سس و غیره استفاده کرد. این ماده ی غذایی مفید عطر و بوی فوق العاده ای به  کالری شمار موسیر غذاهایتان می دهد و درعین حال سرشار از خواص مفید برای بدن است.

 

موسیر مانند دیگر اعضای خانواده ی خود سرشار از ترکیبات گوگردی است و به همین دلیل هم خواص ضدباکترایی دارد. در نتیجه موسیرِ، از انتشار میکروب ها و باکتری های بیماری زا پیشگیری می کند. البته حواستان باشد معنی حرفمان این نیست که در صورت بروز یک بیماری عفونی، کالری شمار موسیر می تواند جایگزین آنتی بیوتیک ها شود. بلکه می توان از این ماده ی غذایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات استفاده کرد.

 

موسیر سرشار از ویتامین C و A و همچنین از منابع فسفر و منیزیم است. همین ترکیبات از آن یک ماده ی غذایی دوستدار سلامت استخوان ها ساخته است. برای داشتن استخوان های محکم و سالم حتماً از محصولات لبنی که سرشار از کلسیم هستند استفاده کنید و در کنار آن کالری شمار موسیر را به عنوان یار کمکی به کار بگیرید. در این صورت خدمت زیادی به اسکلتتان کرده اید.

 

 موسیر حاوی ویتامین B6 است. به این ترتیب که هر 100 گرم موسیر بیش از 10 درصد نیاز روزانه ی ما به این ویتامین را تامین می کند. باید بدانید که وجود این ویتامین برای سیستم عصبی لازم و ضروری است و همچنین از بروز مشکلات عضلانی پیشگیری کرده و به سلامت پوست کمک می کند.

علاوه بر این موسیر حاوی ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک نیز می باشد که ضداسترس است. کالری شمار موسیر این ویتامین برای ساخت گلبول های قرمز لازم است. ترکیب این ویتامین با ویتامین B6 برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار موثر است.

 

افرادی که عادت به خوردن کالری شمار موسیر دارند موهایشان دیرتر سفید شده و کمتر به عارضه ریزش مو مبتلا می شوند.از آن جا که حاوی مقدار فراوانی سولفور است به شفافیت پوست کمک خوبی می کند.

 از دیگر خواص موسیر می توان به تقویت قدرت جنسی، افزایش دفع ادرار، التیام دهنده و ترمیم کننده زخم ها و تسکین دهنده التهاب طحال و کبداشاره کرد.

 

از فرآورده‌های کالری شمار موسیر برای کم کردن قند خون در افراد دیابتی مورد استفاده است و هم چنین از خواص گندزدائی آن برای دفع انگل ها همراه غذا از آن استفاده می‌شده است و علاوه بر آن برای ضدعفونی کردن آب مورد استفاده داشته است.

نویسنده : سلامت بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت: 13:44
برچسب‌ها : کالری شمار,

یکی از عادت‌های خوب غذایی که متخصصان تغذیه آن را توصیه می‌کنند، مصرف هفتگی فرآورده‌های دریایی از انواع ماهی گرفته تا کالری شمار میگو ست، اما خیلی‌ها می‌گویند میگو کلسترول دارد و باید از خوردن آن اجتناب کرد، اما این باور درست است یا این که حقیقت چیز دیگری است؟ به غیر از این موضوع، عادت به مصرف میگو چه فواید و چه زیان‌هایی دارد؟ این‌ها همان مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است...

 

میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا 3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود این ماده غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه‌ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون  کالری شمار میگو تبدیل خواهد شد زیرا سرخ کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می‌رساند و باعث افزایش وزن می‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است. 

 

یکی از مواد معدنی‌ای که در میگو به میزان بسیار یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن 100 گرم میگو، 64 درصد از نیاز روزانه به این ماده مغذی تأمین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن کالری شمار میگو ، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد.

 

امگا 3 فراوانی که در میگو وجود دارد، باعث می‌شود عادت به مصرف هفتگی آن از بروز آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری کند. در واقع، دریافت روزانه 380 میلی‌گرم از این اسیدهای چرب، از بروز اختلال حواس و آلزایمر جلوگیری می‌کند و با خوردن هفته‌ای 2 تا 3 بار کالری شمار میگو ، این مقدار اسید چرب به بدن خواهد رسید.

 

افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، کالری شمار میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

 

میگو برخلاف تصور عامه مردم، باعث افزایش کلسترول نمی‌شود زیرا بررسی‌های مقایسه‌ای میان دو رژیم غذایی با تخم‌مرغ و میگو نشان داده‌اند که رژیم دارای میگو 7 درصد سطح کلسترول بد و 12 درصد سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد در حالی که رژیم دارای تخم‌مرغ، سطح کلسترول بد را 10 درصد و سطح کلسترول خوب را 7 درصد بالا می‌برد. در واقع این ماده غذایی چربی کمی دارد و با خوردن 12 عدد کالری شمار میگو ی درشت بخارپز شده، 160 میلی‌گرم کلسترول وارد بدن می‌شود و سطح تری‌گلیسرید 13 درصد پایین می‌آید بنابراین توصیه می‌شود آن را مانند سایر منابع پروتئینی مصرف کنید.

 

طبق اعلام برخی از کارشناسان، مصرف سرانه میگو در ایران تقریباً 10 تا 20 گرم در سال است و بیشترین مصرف‌کنندگان هم تهرانی‌ها هستند. البته در سال‌های اخیر، مصرف فرآورده‌های دریایی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته اما هنوز هم از مقدار استاندارد کالری شمار میگو توصیه شده کمتر است و هنوز هم در مقایسه با مصرف جهانی در سطوح حداقل قرار داریم.

 

مصرف سرانه ماهی در ایران تقریباً 10 کیلوگرم در سال و در سطح جهانی 16 کیلوگرم است. بنابراین خوب است این را هم بدانید که در میان کشورهای مختلف دنیا، تایلند، فیلیپین، هند و اکوادور بزرگ‌ترین پرورش دهندگان کالری شمار میگو هستند.

نویسنده : سلامت بازدید : 82 تاريخ : چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت: 13:44
برچسب‌ها : کالری شمار,

کالری شمار نارگیل یکی از غنی ترین منابع خوراکی برای الکترولیت ها، کلر، پتاسیم و منیزیم است که البته مقداری هم شکر، سدیم و پروتئین دارد. محتوای بالای پتاسیم این میوه آن را به یکی از محافظان قلب و فشارخون تبدیل کرده است. آب نارگیل همچنین حاوی فیبرمحلول، منگنز، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین C است .

ریشه، گل آذین و دانه (پوسته، آب و روغن هسته) قابل استفاده می ‏باشند.این نشان می دهد که تمام قسمت های این درخت، مفید و قابل استفاده هستند.

 

برخلاف سایر میوه ها که آب آن ها از فشرده شدن آن ها به دست می آید، آب کالری شمار نارگیل مایعی غلیظ در وسط میوه ی آن است که بیش ترین حد آن در نارگیل نرسیده و سبز وجود دارد. این آب میوه امروزه از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است نه تنها به خاطر طعم و مزه منحصربه فرد آن بلکه به دلیل ترکیبات مغذی و فواید بی مثل و مانند آن برای سلامتی 

 

در قاعده میوه ی نارگیل سه سوراخ وجود دارد که چشم های نارگیل نامیده می شوند.

گوشت این میوه سفید رنگ و چرب است و درون آن با یک شیره یا مایع شیرین پر شده است.

قسمت‏های قابل استفاده:

ریشه، گل آذین و دانه (پوسته، آب و روغن هسته) قابل استفاده کالری شمار نارگیل می ‏باشند.

ضرب المثلی درباره ی نارگیل بین مردم اقیانوس آرام معروف است که می گوید هر کس که درخت کالری شمار نارگیل می کارد، برای خودش و بچه هایش، لباس، ظرف، نوشابه، غذا و خانه درست می کند. این نشان می دهد که تمام قسمت های این درخت، مفید و قابل استفاده هستند.

 

شستشوی موها با شیره نارگیل یک عمل بسیار موثر برای تغذیه قسمت ‏های انتهایی ریشه‏ ی موها است. این کار در بین هندی‏ ها که موهایی بسیار جذاب دارند، شایع است.

 

نارگیل هنگامی که نارس است مقدار بیشتری شیره دارد، ولی به تدریج که میوه می‌ رسد مقدار شیره آن کمتر می شود. پس برای اطمینان از تازه بودن کالری شمار نارگیل که می خرید، آن را تکان دهید تا صدای شیره ی آن را بشنوید. دقت کنید که نارگیل سنگین تر، تازه تر است.

 

پوست درخت‏ انجیر مقدس هندی و انجیر معابد را در شیر کالری شمار نارگیل به صورت خمیر در آورده و در سرتاسر زخم‏ ها بمالید. این کار به تسکین و ترمیم پوست به دلیل خاصیت‏ قابض و مغذی بودن این ترکیب، کمک می‏ کند.

 

نارگیل میوه ای با طبع گرم و خشک ، که برای از بین بردن بوی بد دهان بسیار مفید است. کسانی که از رماتسیم رنج میبرند خوردن این میوه توصیه میشود. به دلیل بالا بودن کالری این میوه ، مصرف آن چاق کننده است و در افزایش شهوت و همچنین افزایش اسپرم نقش موثری دارد. خوردن کالری شمار نارگیل با شکر بسیار مقوی و همچنین افزایشی دهنده خون است.

نویسنده : سلامت بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت: 13:43
برچسب‌ها : کالری شمار,

کالری شمار نان همواره در نزد ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و غذای اصلی مردم کشورمان را تشکیل می‌دهد. بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی مورد نیاز مردم، از نان تامین می‌گردد. بی‌شک تهیه، تولید وعرضه‌ نان سالم و بهداشتی در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود.

نان‌هایی که از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شوند و با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش شیرین عمل‌آوری می گردند و با حرارتی ملایم، یکنواخت و شعله غیرمستقیم می پزند، سالم‌ترین نان‌ها هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصرف جوش شیرین در واحدهای نانوایی را به علت پیدایش عوارض دستگاه گوارشی، اختلال در جذب املاحی مانند آهن، ممنوع کرده است.

کالری شمار نان هایی که با استفاده از خمیر مایه تهیه می ‌گردند، از ارزش تغذیه‌ای بالایی برخوردارند، قابلیت هضم خوبی داشته و ضایعات و دورریزی آنها بسیار کمتر از نان‌های تهیه شده با جوش شیرین است. عطر و بوی این نان‌ها به هیچ‌وجه قابل قیاس با نان‌های جوش شیرین‌دار نیست و ماندگاری بهتری دارند.

 

مغذی بودن نان : کالری شمار نان هایی که با آردهای کامل و سبوس‌دار تهیه می‌شود، نسبت به نان‌های تهیه شده با آرد سفید به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارند و مصرف روزانه آن ها می‌تواند مقداری از نیاز روزانه بدن به املاح ، پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها را تامین نماید.

 

این نان که در صدر نان‌های ایرانی قرار دارد، از آرد سبوس‌دار تهیه شده و از دیگر ویژگی‌های خوب آن، طعم، عطر، مغذی بودن و قابلیت سیرکنندگی آن است.

نان سنگک به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر، هضم آسانی داشته و بسیار مورد توجه متخصصان تغذیه می‌باشد.

شیوه پخت سنتی این نان، شکل و طعم متمایز آن از سایر نان‌ها سبب شده در فرهنگ و سفره ایرانی ارزش بالایی یافته و به خصوص برای کالری شمار نان صبحانه وجود نان سنگک در اولویت قرار گیرد.

 

کالری شمار نان بربری نیز، یکی از مطلوب‌ترین و محبوب‌ترین نان‌های ایرانی به شمار می‌آید، به شرطی که خمیر آن با استفاده از خمیر مایه تهیه شده باشد و تخمیر در آن صورت پذیرد و در درجه حرارت یکنواخت و ملایم پخت گردد.

در سال‌های اخیر برخی از نانوایان به دلیل عدم آگاهی  و به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه، خمیر بربری را با جوش‌شیرین به عمل می‌آورند، غافل از این  که ارزش غذایی و زمان ماندگاری نان کاهش یافته و دور ریزی و ضایعات آن افزایش می‌یابد. کالری شمار نان متاسفانه از جوش‌شیرین در رومال نان بربری نیز استفاده می‌شود، در حالی که می‌توان با جایگزین نمودن موادی مناسب، آن را از این بخش حذف نمود. در زمان‌های قدیم شاطرها، مایع رومال تهیه شده از زرده تخم‌مرغ را بر روی سطح رویی خمیر می‌کشیدند تا علاوه بر خوش رنگ شدن سطح و نرم شدن بافت، ارزش غذایی نان بربری افزایش یابد که متاسفانه امروزه برای کاستن هزینه‌ها و صرفه‌جویی اقتصادی، این کار انجام نمی‌شود.

نان لواش و تافتون

آمارها نشانگر مصرف بالای نان‌های لواش و تافتون در بین ایرانیان است. این نان‌ها مورد پسند ذائقه هموطنان می‌باشد. اما متاسفانه این نان‌ها ارزش غذایی بالایی ندارند و معمولا با افزودن جوش‌شیرین و مقدار زیادی نمک تهیه می‌گردند.

این کالری شمار نان ها به دلیل کوتاهی مدت زمان تخمیر و پخت، دورریزی و ضایعات زیادی دارند و مصرف زیاد این نان‌ها مشکلاتی از قبیل اختلال در جذب املاح و مسمومیت با فلزات سنگین را برای هموطنان ایجاد می‌نماید.

 

این دسته از نان‌ها نیز اگر با آرد سبوس‌‌دار تهیه گردند، از ارزش غذایی بالایی برخوردار خواهند بود. فرآوری خمیر این نان‌ها با استفاده از خمیر مایه بوده و زمان استراحت مطلوب در تخمیر نان و متصاعد شدن گازها از خمیر، باعث می‌شود خمیر کاملا حجیم شود. خمیر مایه به علت شکستن زنجیره‌های بلند نشاسته، هضم کالری شمار نان را برای دستگاه گوارش آسان می‌کند.

همه موارد فوق، به علاوه وجود فیبر بالا در این نان‌ها(گندم سبوس دار، جو، چاودار و...) ارزش تغذیه‌ای آنها را افزایش داده و سبب بهبود تغذیه افراد جامعه خواهد شد.

برخی از مردم به اشتباه مغز این نان‌ها را(که مغذی‌ترین قسمت نان می‌باشد)، از آن جدا می‌کنند، ولی با این وجود این کالری شمار نان های مغذی، ضایعات کمتری نسبت به سایر نان‌ها دارند، به شرطی که تازه مصرف شوند و بتوان از بیات شدن آن ها جلوگیری نمود.

 

از خرید نان‌های بسته‌بندی شده ی بدون مجوز از سوپر مارکت‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی خودداری کنید.

از خرید و مصرف نان‌های سوخته یا بیات اجتناب نمایید.

در شناسایی و معرفی واحدهای کالری شمار نان که هنوز از جوش شیرین و نمک زیاد برای عمل‌آوری سریع خمیر و تقویت آرد بی‌کیفیت استفاده می‌نمایند، با دولت همکاری داشته باشید.

توصیه‌های بهداشتی برای نگهداری نان در بلند مدت

به نان تازه و داغ کمی فرصت دهید تا خنک شود.

پس از خنک شدن کالری شمار نان ، به آهستگی نان‌ها را در پارچه یا کیسه نایلونی قرار داده و به منزل ببرید.

هرگز برای حمل نان، از ورقه‌های روزنامه استفاده نکنید.

می‌توانید در منزل، نان‌ها را به اندازه دلخواه برش داده و بلافاصله در کیسه‌های مخصوص فریزر قرار دهید و در فضای مناسبی از فریزر که از سایر بسته‌های فریزری دور باشد، قرار داده و به مدت طولانی نگهداری کنید.

از جمع‌آوری نان‌های داغ در داخل کیسه های نایلونی خودداری کنید، زیرا این عمل باعث می‌شود که کالری شمار نان به صورت خمیر درآید و دورریزی نان را افزایش دهد.

نویسنده : سلامت بازدید : 227 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1396 ساعت: 13:35
برچسب‌ها : کالری شمار,

خواص کالری شمار نارنگی بسیار بی نظیر است. نارنگی 100 نوع بیماری را درمان می کند و پوست آن نیز برای درمان و سلامت بدن بسیار مؤثر است. نارنگی زیبایی پوست و مو را تضمین می کند.  

 

اگر به فشار خون مبتلا هستید، نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک شده آن به غذا به بیمار کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کند.

افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند می توانند از طریق میوه کالری شمار نارنگی ، پودر نارنگی یا آب این میوه زمستانی میزان پتاسیم مورد نیاز خود را جبران کنند.

پوست خشک شده نارنگی یکی از مفیدترین بخش های این میوه زمستانی برای بهبود سرفه های روزهای سرد زمستانی است.

برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است.

اگر از بی خوابی رنج می برید و شب ها نمی توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

کارشناسان تغذیه می گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین های ث، آ و ب مفرح قلب است و می تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می تواند سموم بدن را دفع کند.

پزشکان خوردن کالری شمار نارنگی را به بیمارانی که از سرگیجه رنج می برند نیز توصیه می کنند. 

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مؤثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است.

این میوه خون را تصفیه و زیاد می کند. 

به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است.

افرادی که دچار مسمومیت با الکل می شوند می توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. خاصیت سم زدایی کالری شمار نارنگی به بیمار کمک می کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.

حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مؤثر است.

سرد و تر، مفرح قلب، رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و کبد است. 

 

 نارنگی مسکن اعصاب است و برای کلیه بیماران مفید است. 

اگر می خواهید شب راحت بخوابید چند دانه نارنگی بخورید.

 به اعتقاد برخی، به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده اش، می تواند در درمان سیفلیس مؤثر باشد.

نارنگی, این میوه ی پاییزی چسبندگی خون را معالجه می کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، کالری شمار نارنگی فلج ناقص و آنژین را بهبود می بخشد

این میوه ی خوشمزه  منبع غنی بتاکاروتن است.

 دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است.

نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می شود و برای رفع بی اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف میوه کالری شمار نارنگی به تنهایی می توانند به درمان نفخ شکم خود بپردازند. 

 نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه هایی است که برای قلب و معده مقوی بوده و به عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می شود. 

 

طبق گفته ی متخصصان تغذیه جویدن پوست نارنگی کلسترول مضر را کاهش می دهد و اثر آن همانند داروهای شیمیایی است که البته عوارض آن را ندارد.

 آنزیم های موجود در سلول های سرطانی از طریق ترکیبی به نام Q40 موجود در پوست نارنگی از بین می رود.

خوردن پوست نارنگی از بیماری قلبی پیشگیری می کند.

آنتی اکسیدان پوست کالری شمار نارنگی 20 برابر میوه ی نارنگی است.

ناراحتی های عصبی، افسردگی، استرس و اختلالات مربوط به خواب را برطرف می کند.

بیشتر اختلالات گوارشی را می توان با استفاده از پوست نارنگی برطرف کرد.

مصرف آن برای جذب غذا مفید است. نفخ و حالت تهوع را برطرف می کند. با تحریک سیستم لنفاوی، به دفع مایعات اضافه کمک و با چاقی مفرط نیز مقابله می کند.

از پوست سبزرنگ این میوه برای درمان فشارخون پایین و التهاب استفاده می شود.

 بر اساس طب چینی، پوست کالری شمار نارنگی اختلالات طحال و ریه را برطرف می کند.

 پوست کالری شمار نارنگی را پس از شستن در فر یا زیر نور خورشید خشک کنید و به شکل پودر در بیاورید. این پودر را می توان روی تمامی غذاها از جمله خورشت، سوپ، برنج، چای، مرغ و… اضافه کرد.

نویسنده : سلامت بازدید : 99 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1396 ساعت: 13:33
برچسب‌ها : کالری شمار,

کالری شمار نارنج میوه ای از گروه مرکبات است. آب نارنج ترش، مطبوع و سرشار از ویتامین C  است.

نارنج از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسیار مفید است.

 

این را میدانیم که همه میوه های ترش و به ویژه مرکبات, حاوی ویتامین C هستند. کالری شمار نارنج مصرف آب نارنج می تواند ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کرده, سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. از طرفی در صورت ابتلا به سرماخوردگی, روند درمان با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C تسریع می شود.

 

در ضمن یک ضدعفونی کننده محسوب می شود و مصرف آن هنگام گلودرد اثرات مثبتی را به همراه دارد.

کسانی که دچار تورم گلو و حلق شده‌اند آب کالری شمار نارنج را غرغره کنند.

نصف لیوان آب نارنج را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و بعد از غذا میل نمایید.

 

مصرف خوراکی ها با ترشی طبیعی به هضم بهتر غذا کمک می کند. به همین دلیل مصرف آب نارنج به عنوان چاشنی سالاد و چاشنی روی غذا مانند اضافه کردن آب نارنج طبیعی به ماهی می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند.

 

برای رفع ترشی معده غذای خود را همراه نارنج بخورید.

مطالعات نشان داده‌اند مصرف کالری شمار نارنج انرژی در دسترس جهت فعالیت بدنی روزانه را افزایش می‌دهد و از این طریق توان و نشاط زیادی را برای انجام امور روزانه تولید می‌کند. به‌طورکلی مصرف این میوه به‌ طور طبیعی بیش از عصاره آن توصیه می‌گردد.

 

کالری شمار نارنج از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسیار مفید است.

نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب آن همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد. بنابراین کسانی که کم خونی دارند یا در معرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان  کالری شمار نارنج مصرف کنند.

 

در صورت ابتلا به مشکل “یبوست” یکی از درمان های مناسب و بی ضرر علاوه بر خوردن یک قاشق روغن زیتون, مصرف یک فنجان مخلوط شکر و آب نارنج است. برای این کار کافی است آب نارنج را با یک قاشق چایخوری شکر مخلوط کرده و آن را میل کنید. البته در صورتی که دیابت ندارید!

صورت‌هایی که جوش دارند آب نارنج با کمی عرق آویشن مخلوط نموده صورت را بشویند. و یا اینکه گل ختمی را در آب جوش ریخته و سپس صاف نموده با کالری شمار نارنج مخلوط نموده صورت را بشویند.

 

کسانی که می‌خواهند موی نرم داشته باشند میوه نارنج را پخته له نموده روی سر بمالند.

مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهید. کالری شمار نارنج این محلول تقویت کننده مو می باشد. مقدار ۲ قاشق پوست گردو + ۴ قاشق پوست خرد شده نارنج.

 

اگر کالری شمار نارنج به‌صورت کامل همراه با پوست و دانه با حرارت کم همراه با کمی آب پخته شود تا اجزایش از هم جدا شوند و روی پوست و مو مالیده شود، یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مو و از بین برنده خارش است.

نارنج حاوی ماده‌ای به نام سینفرین است که اثری طولانی‌تر از اپی نفرین دارد. در واقع به آن مقلد سمپاتیک گفته می‌شود. این ماده همانند کافئین باعث کاهش وزن می‌گردد.

نارنج حاوی ۵ نوع آمین آدرنرژیک می‌باشد. سینفرین، N متیل تیرامین، هوردنین، اکتوپامین و تیرامین. مکانیسم اثر این آمین‌ها تحریک رسپتورهای ۳-B و اثر کمتر بر رسپتورهای αو β می‌باشد. که تحریک رسپتورهای ۳-B باعث افزایش کاتابولیسم چربی‌ها می‌شود. که با افزایش متابولیسم و ترموژنز به سوخت بیشتر کالری می‌پردازند. این عصاره‌ها به‌صورت ترکیبات متفاوت ۴ الی ۳۰ درصد سینفرین به فروش می‌رسند؛ درواقع کالری شمار نارنج یک چربی سوز قوی و ضد اشتها می‌باشد.

نویسنده : سلامت بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 16 آبان 1396 ساعت: 13:33
برچسب‌ها : کالری شمار,